Relatiile publice in mediul online

Relatiile publice online implica activitati bazate pe influentarea media, a comunitatilor si a publicului care exista pe internet, folosind canalele online. Acest lucru include motoarele de cautare, blogurile, forumurile, listele de discutii, retelele sociale si alte unelte de comunicare online.

web 2.0Relatiile publice au trecut prin transformari rapide pentru a se adapta platformelor Web 2.0. Internetul la randul lui a evoluat intr-un mediu in care oamenii pot interactiona unii cu altii folosindu-se de unelte variate, deci in esenta, continutul s-a transformat in conversatie.

Companiile se pot folosi de uneltele Web 2.0 pentru a genera un buzz pe piata, dar si pentru a dezvolta campanii relationale, punand accentul pe implicarea activa in comunitate in loc de simpla emitere a informatiei catre receptori. In mare parte, se foloseste popularitatea site-urilor de social networking si tendinta acestora de a umaniza comunitatea intr-o piata de consum. Conversatiile influenteaza fidelitatea clientilor si deciziile de cumparare ale acestora.

De exemplu, site-uri precum Facebook, MySpace si LinkedIn ii permit unei companii sa isi construiasca o retea sociala care creeaza o conexiune intre aceasta si piata tinta. Blogger, WordPress si alte platforme de blogging dau o amprenta umana unei imagini corporatiste. La randul lor, feed-urile RSS largesc difuzarea catre un public mai mare, iar Twitter a devenit popular deoarece companiile, politicienii, trusturile de stiri, folosesc micro-blogging-ul cu succes.

PR-ul a inceput sa aloce o mare parte din buget pentru partea online, iar marketingul social pe internet a devenit astfel noua frontiera a relatiilor publice.

Advertisements
This entry was posted in relatii publice. Bookmark the permalink.

5 Responses to Relatiile publice in mediul online

  1. Andrei says:

    cred ca la ora actuala campaniile de PR functioneaza cel mai bine in online…Facebook…Twitter…pur si simplu toata lumea e conectata

  2. Cristina says:

    sincer Facebook are si dezavantaje, in cazul in care compania greseste cu ceva, pagina se transforma intr-o lista de reclamatii

  3. Andrei says:

    @Cristina: cred ca tocmai din cauza asta businessul ar trebui sa foloseasca pagina de Facebook, sa comunice cu clientii nemultumiti 🙂 in fine, si cu multumitii 🙂

  4. Roxana says:

    daca ai un brand, ai nevoie si de o pagina Facebook, e bine ca multe companii au inteles asta

  5. proiectpr says:

    @all: paginile Facebook (Fan Pages) sunt o inventie minunata. O organizatie isi poate creea o pagina despre un produs, serviciu, grup si sa isi managerieze marketingul prin acest canal.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s