Analiza SWOT si relatiile publice

Analiza unei situatii este o parte importanta a planului unei campanii de relatii publice.SWOT este o unealta puternica pentru a intelege punctele tari si punctele slabe, precum si a analiza oportunitatile si amenintarile cu care organizatia vine in contact.

Ceea ce face analiza SWOT sa fie atat de puternica este faptul ca pe baza acesteia se pot descoperi oportunitati ce merita exploatate, iar prin intelegerea punctelor slabe se pot elimina posibilele amenintari.

Analiza SWOT trebuie sa inceapa cu definirea unui obiectiv sau stare finala. Aceasta cuprinde descoperirea a 4 termeni:

  • Strengths: atributele care ajuta la indeplinirea obiectivului
  • Weaknesses: atributele care impiedica atingerea obiectivului
  • Opportunities: conditii externe care ajuta la indeplinirea obiectivului
  • Threats: conditii externe care impiedica indeplinirea obiectivului

Descoperirea celor patru puncte este utila, dar analiza SWOT nu are o valoare mare decat atunci cand se identifica acei factori care pot contribui la planul de comunicare. Pentru a putea face acest lucru, factorii trebuie prioritizati, de exemplu se pot nota cei mai importanti 3 factori din fiecare cadran, rezultand astfel 12 factori care mai apoi pot fi redusi la maxim 5-6. Acestia pot forma strategia de comunicare intr-o campanie de relatii publice.

Advertisements
This entry was posted in relatii publice. Bookmark the permalink.

One Response to Analiza SWOT si relatiile publice

  1. Andrei says:

    asa e, o campanie PR trebuie ar trebui sa aiba o analiza swot a situatiei intotdeauna

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s