Marketingul viral in PR

Una dintre cele mai eficiente strategii de marketing foloseste tehnica “virala”, care se raspandeste prin asa zisul “word-of-mouth”. Natura marketingului viral se defineste printr-o distributie aleatorie, deoarece nu se stie exact unde va merge mesajul, sau cine il va recepta. Ar putea sa ajunga la milioane de receptori, sau la oameni pentru care mesajul este inutil. Insa in cazul in care trimiterea mesajului functioneaza, acesta poate fi o unealta puternica deoarece poarta credibilitatea persoanei care il trimite.

Aceeia care practica marketingul viral au mai multe idei pe care le folosesc ca sa genereze “word of mouth”. Marketingul viral este ieftin si puternic, poate atinge retele sociale intregi pe web iar distributia poate creste exponential.

Exista mai multe tipuri de marketing viral, iar acestea se diferentiaza in functie de oamenii care il forwardeaza un mesaj cat si de tehnologiile folosite. Acestea pot fi:

  • -efortul de a creste identitatea unul brand fara a vinde nimic
  • -efortul de a vinde produse si servicii care includ discounturi, promotii
  • -mesaje care impartasesc experiente negative sau pozitive, glume, filmulete amuzante sau alte observatii
  • recrutarea altora in rolul de noi clienti pentru folosirea anumitor produse

Mesajele virale trebuie sa fie usor de primit si de trimis mai departe. Transferul mesajului de la o persoana la alta se va face fara efort, nimeni nefiind nevoit sa reformateze mesajul astfel incat sa il poata retrimite mai departe. Cu toate acestea, exista mai multe optiuni care se pot lua, de exemplu cineva poate insera un link intr-un e-mail, poate atasa un video, un text sau un program executabil, poate creea mesajul astfel incat sa linkuiasca un site web in scopul de a ii creste traficul.

Marketingul viral nu are succes atunci cand persoanele nu sunt interesate de mesaj astfel incat sa il paseze mai departe, sau atunci cand apar bariere tehnice. De exemplu anumite programe antivirus pot impiedica downloadarea unui program executabil.

Cu toate acestea, folosirea marketingului viral pentru a trimite un mesaj de relatii publice este o tehnica pe care practicantii pr-ului ar trebui sa o considere, deoarece aceasta activitate se apropie de ceea ce ei fac oricum, iar in cazul acesta web-ul il poate ajuta ca mesajul sa isi atinga scopul intr-un mod mai rapid si mai eficient.

Advertisements
This entry was posted in relatii publice. Bookmark the permalink.

3 Responses to Marketingul viral in PR

  1. Rox says:

    Marketingul viral inseamna sa trimiti filmulete pe net la toti cunoscutii? In cazul acesta m-am saturat de virale, cand ti-e lumea mai draga primesti un link cu nu stiu ce bebelusi care danseaza sau altele si mai si…

  2. proiectpr says:

    @Rox, aceasta situatie poate fi transformata intr-una foarte utila daca e folosita cum trebuie 🙂

  3. Andrei says:

    i love viral marketing 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s